TR | EN
İç- Dış Paydaşlar ve Anketler

 

 

İÇ PAYDAŞLAR

DIŞ PAYDAŞLAR

İşletme Öğrencileri

ESOGÜ diğer enstitü ve birimler

İşletme Bölümü Akademik Personelleri

Mezunlar

İşletme Bölümü İdari Personelleri

Diğer üniversitelerin işletme bölümleri

 

Sivil toplum kuruluşları

 

 

ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ 

İŞLETME BÖLÜMÜ 

PAYDAŞ ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME RAPORU 

 

 

İşletme bölümü ders programlarının, ders içeriklerinin, kazanım ve çıktılarının iyileştirilmesi ve geliştirilmesi amacıyla Tablo 1.’de yer alan iç ve dış paydaşlarına Tablo 2-3-4-5’de yer alan form ve anketler aracılığıyla memnuniyet, görüş ve önerilerini paylaşmalarını talep etmektedir. 

-Bu anket ve formlar dış paydaşlara her yılın ocak ayında ulaştırılmakta ve elde edilen veriler akademik yılsonu (yaz dönemi) değerlendirilmektedir. 

-Öğrenci memnuniyet anketleri her akademik dönem başında öğrencilere uygulanmakta ve akademik yılsonu (yaz dönemi) değerlendirilmektedir. 

-Dış paydaş beklenti ve öneri formları her bir paydaşa resmi yazı ile ulaştırılmakta (e-posta yolu ile de olabilir), beklenti ve görüşlerini yazılı olarak (ya da e-posta yoluyla) iletmeleri talep edilmektedir. 

-Anket formları ise öğrenci, mezun ve dış paydaşların ulaşabilmeleri amacıyla bölüm web (internet) sayfasına konulmuştur.

 

Tablo 1 ESOGÜ İşletme anabilim dalı paydaşları

İÇ PAYDAŞLAR

DIŞ PAYDAŞLAR

Öğrenciler

ESOGÜ diğer enstitü ve birimler

Akademik personel

Mezunlar

İdari personel

Diğer üniversitelerin işletme bölümleri

 

Sivil toplum kuruluşları

 

 

 

 

 

 

 

Tablo 2. Dış paydaş beklenti ve öneri formu

 

Sorular

Cevaplar

1

Bölüm mezunlarının sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikler konusundaki beklenti ve önerileriniz 

 

2

Bölümde verilmesini önerdiğiniz dersler 

 

3

Bölüm derslerinin içerik ve konularına dair önerileriniz 

 

4

Bölümün düzenlemesini önerebileceğiniz kurs, seminer vb. konuları 

 

5

Bölümün düzenlemesini önerebileceğiniz konferans, panel vb. konuları 

 

6

Bölümle birlikte yürütmeyi düşünebileceğiniz proje, araştırma ve işbirliği konuları 

 

7

Bölüm derslerinin işleyişine ve öğrencilerin gelişimine katkı sunabileceğiniz konular (Kariyer günleri vb.) 

 

 

Tablo 3 Mezun Beklenti ve Öneri Formu

 

Sorular

Cevaplar

1

Aldığınız eğitimin alanda iş bulabilmenize katkı sağladığını düşünüyor musunuz?

 

2

Aldığınız eğitimden memnuniyet düzeyinizi ve başkalarına tavsiye etme durumunuzu belirtir misiniz?

 

3

Aldığınız eğitimin bilgi, beceri ve yetkinlik anlamında en öne çıkan yönleri sizce nelerdir?

 

4

Aldığınız eğitimin iş başvuru süreçleri ve çalışma tecrübenizi göz önüne aldığınızda eksik yönleri sizce nelerdir?

 

5

Aldığınız eğitimin kişisel gelişiminize katkı sağlayan yönleri sizce nelerdir?

 

6

Aldığınız eğitimin kariyer planı ve mesleki gelişim vizyonu açısından size sağladığı katkılar nelerdir?

 

7

Öğrenciliğiniz dönemindeki ders programını mezuniyet sonrası tecrübeleriniz doğrultusunda değerlendirir isiniz? Önerileriniz nelerdir?

 

8

Öğrenciliğiniz dönemindeki ders yöntemlerini mezuniyet sonrası tecrübeleriniz doğrultusunda değerlendirir misiniz? Önerileriniz nelerdir?

 

9

Öğrenciliğiniz dönemindeki ders dışı sosyal ve kültürel faaliyetlerin katkılarını mezuniyet sonrası tecrübeleriniz doğrultusunda değerlendirir misiniz? Önerileriniz nelerdir?

 

10

Bölüm mezunlarının edinmesi gereken olmazsa olmaz bilgi, beceri ve yetkinlikler sizce nelerdir?

 

11

Mezuniyet sonrası bölümünüzle ilişkinizi ne sıklıkla ve hangi araçlar üzerinden sürdürmektesiniz?

 

 

Tablo 4. Mezun Memnuniyet Anketi

İfadeler

 

Kesinlikle Katılıyorum 5

Katılıyorum 4

Kararsızım 3

Katılmıyorum 2

Kesinlikle Katılmıyorum 1

Eğitim aldığım alanda iş bulabildim 

 

 

 

 

 

Aldığım eğitim iş bulabilmem için yeterlidir 

 

 

 

 

 

Çalıştığım kurumda mevcut konumdan memnunum 

 

 

 

 

 

Aldığım eğitimin kariyer hedeflerim açısından yeterli olacağını düşünüyorum 

 

 

 

 

 

Diğer kişilere bölümde okumalarını tavsiye ederim 

 

 

 

 

 

Bölümde verilen dersler sayı olarak yeterlidir 

 

 

 

 

 

Bölümde verilen derslerin içerikleri yeterlidir 

 

 

 

 

 

Bölüm derslerinde takip edilen öğrenme yöntemleri yeterlidir

 

 

 

 

 

Bölümün ders dışı sosyal ve kültürel (kulüp çalışması, konferans, gezi vb. etkinlikler) faaliyetlerinin sağladığı katkı yeterlidir 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tablo 5. Paydaş Memnuniyet Anketi

İfadeler

 

Kesinlikle Katılıyorum 5

Katılıyorum 4

Kararsızım 3

Katılmıyorum 2

Kesinlikle Katılmıyorum 1

Bölümünüzün verdiği mezun sayısı yeterlidir. 

 

 

 

 

 

Mezunlarınızın mesleki bilgi düzeyleri yeterlidir. 

 

 

 

 

 

Mezunlarınızın mesleki pratik ve becerileri yeterlidir. 

 

 

 

 

 

Mezunlarınızın iletişim becerileri yeterlidir. 

 

 

 

 

 

Mezunlarınızın teknolojiyi kullanma becerileri yeterlidir 

 

 

 

 

 

Mezunlarınızın problem çözme yetenekleri yeterlidir 

 

 

 

 

 

Mezunlarınız yeniliklere açık olma, benimseme ve uygulama özellikleri açısından yeterlidir 

 

 

 

 

 

Mezunlarınız sosyal uyum, takım çalışması, katılımcı yönetim ve birlikte çözüm özellikleri açısından yeterlidir 

 

 

 

 

 

Mezunlarınız sorumluluk bilinci, inisiyatif alma ve öz denetim özellikleri açısından yeterlidir 

 

 

 

 

 

Mezunlarınız örgütsel kültürü benimseme, uygulama ve örnek olma özellikleri açısından yeterlidir 

 

 

 

 

 

Mezunlarınız liderlik etme, misyon tanımlama ve vizyon oluşturma özellikleri açısından yeterlidir 

 

 

 

 

 

Bölümünüzle ortak proje ve araştırmalar yürütmek isteriz 

 

 

 

 

 

Bölümünüzle ortak kurs ve eğitim seminerleri yürütmek isteriz 

 

 

 

 

 

Bölümünüz öğrencileriyle kurumsal ve mesleki deneyimlerimizi paylaşacak faaliyetlerde işbirliği yapmak isteriz 

 

 

 

 

 

Bölümünüz öğrencilerini stajyer olarak çalıştırmak ve pratik gelişimlerine katkı sağlamak isteriz 

 

 

 

 

 

Kariyer günleri gibi toplantılarda öğrencilerinize iş bulma ve kariyer planlama konularında tecrübelerimizi aktarmak isteriz 

 

 

 

 

 

Bölümünüz ders programlarının hazırlanmasında kurumsal beklentilerimiz doğrultusunda katkı sunmak isteriz 

 

 

 

 

 

 

Tablo 6. Öğrenci Memnuniyet Anketi

İfadeler

 

Kesinlikle Katılıyorum 5

Katılıyorum 4

Kararsızım 3

Katılmıyorum 2

Kesinlikle Katılmıyorum 1

Bölümden mezun olduğumda hangi kazanımları elde edeceğimi biliyorum 

 

 

 

 

 

Bölümde almış olduğum her bir dersi başarıyla tamamladığımda hangi kazanımları elde edeceğimi biliyorum 

 

 

 

 

 

Derslerde öğretim teknolojileri etkili olarak kullanılmaktadır (ESUZEM, bilgisayar uygulamaları, projeksiyon vb.) 

 

 

 

 

 

Derslerin teorik açıdan yeterli olduğunu düşünüyorum 

 

 

 

 

 

Derslerin pratik (uygulama) açıdan yeterli olduğunu düşünüyorum 

 

 

 

 

 

Dönem başında derslerin içerik, amaç, kapsam ve haftalık konuları hakkında bilgi sahibi olmaktayım 

 

 

 

 

 

Dersler ilan edilen planlara uygun olarak yürütülmektedir 

 

 

 

 

 

Dönem başında derslerin değerlendirme kriterleri (sınav, ödev vb. ders geçme ölçütleri) hakkında bilgi sahibi olmaktayım 

 

 

 

 

 

Dersle ilgili önerilen ana ve yardımcı kaynaklardan dönem başında bilgi sahibi olmaktayım 

 

 

 

 

 

Derslerde öğrencilerin aktif katılımını sağlayan etkileşim temelli öğrenme yöntemleri uygulanmaktadır 

 

 

 

 

 

Öğretim üyeleri ders saatlerini etkin kullanmaktadır 

 

 

 

 

 

Ders dışında öğretim üyelerine nasıl ve ne zaman ulaşabileceğimi biliyorum 

 

 

 

 

 

Dersle ilgili sunulan materyallerin (kitap, makale, ders notu, görsel malzeme vb.) yeterli olduğunu düşünüyorum 

 

 

 

 

 

Derslerde verilen ödev ve projelerin katkısı olduğunu düşünüyorum 

 

 

 

 

 

Öğretim üyelerinin ölçme ve değerlendirmede objektif olduğunu düşünüyorum 

 

 

 

 

 

Bölümün mezuniyet sonrasına hazırlamak amacıyla düzenlediği kariyer günleri, konferans, bilgilendirme toplantısı, kurum ziyaretleri vb. etkinliklerin faydalı ve yeterli olduğunu düşünüyorum 

 

 

 

 

 

Bölümün 1. Sınıfta vermiş olduğu oryantasyon programlarının faydalı ve yeterli olduğunu düşünüyorum